Het melden waard 22 juli 2021

Wat kost een website?


Een ondernemer onderneemt. Een ondernemer is altijd bezig om ervoor te zorgen dat zijn onderneming draaiende is. De ondernemer houdt vaak de laatste (mode) trends en ontwikkelingen bij in zijn branche, ziet kansen en grijpt ze. Maar elke ondernemer is pas een goede ondernemer als er ook klanten zijn die zijn of haar product en of diensten afnemen, zodat er omzet gemaakt wordt en je verder kunt.

Netwerken jaren geleden

Voorheen, en eerlijk, ik heb die tijd ook nog gemaakt om onder de aandacht te komen van je potentiële klanten, dan liet je brochures en folders drukken, je liet ze verspreiden, bracht ze zelf rond of verstuurde de brochures met de post. Je nam je nieuwste brochure mee op afspraak om te laten zien wat je allemaal had en ook wat je al had gedaan. Want daar ben je natuurlijk super trots op.

Je potentiele klanten die nog niet van je bestaan wisten kwamen hier pas achter nadat je ze gebeld had (koude acquisitie).  Brrr .. dat vind niemand leuk om te doen. Of je ging een advertentie plaatsen in de krant, (Katsjing, weg advertentiebudget). Twee keer per jaar met je stand staan op een bedrijf- en contactdagen om je product aan te prijzen en te netwerken. Dat netwerken ging in het weekend verder, in de kantine van de plaatselijke voetbalclub (nog steeds heel leuk overigens) 😉

Had je een nieuw product of dienst, dan maar weer een advertentie in de krant. Weer bellen met je (potentiële) klanten, nieuwe folders laten drukken en versturen, postzegel plakken en naar het postkantoor (de voorloper van de huidige email).

Had je een nieuw product of dienst, dan maar weer een advertentie in de krant.

Weer bellen met je (potentiële) klanten, nieuwe folders laten drukken en versturen, postzegel plakken en naar het postkantoor (de voorloper van de huidige email).

Hoe makkelijk is het nu ten opzichte van toen. Al het bovenstaande noemen we tegenwoordig: Website.

Wie ben je, wat doe je, wat heb je al gedaan, wat zijn je diensten, wat je producten, hoe kunnen je potentiele klanten die producten kopen, hoe komen ze met jou in contact, wat voor nieuws heb je te melden etc. Alles kun je zelf bijhouden, veranderen en vernieuwen. Niks alles opnieuw moet laten bijdrukken, sterker nog zonder een postzegel te plakken kun je mensen een brief of online folder sturen(mail), die ze 10 seconden laten in hun online brievenbus hebben.

Jouw potentiele klanten weten je te vinden, of ze nu ver weg wonen of dichterbij, door gebruik te maken van een zoekmachine als Google waarmee ze met jou in contact kunnen komen.

In deze tijd geen website hebben, dan lijkt het alsof je als bedrijf niet serieus overkomt. Terwijl je natuurlijk wel heel serieus bezig bent, maar ja dat weet de persoon aan de andere kant van de computer natuurlijk niet en die klikt naar de website van je concurrent want die zag hij staan op internet.

Al met al denk ik:


­Een website hebben is veel goedkoper dan geen website hebben